dinsdag 15 maart 2011

Menno 't Hart


Broeders en zusters
Door: Menno ’t Hart

Het Beeld (themaopdracht: Broederschap)
Broeders en zusters (marmer)

Het thema Broederschap is voor mij wellicht een voor de hand liggende keuze. Ik heb namelijk drie broers en acht zussen. Broederschap is ook een mate van verbondenheid tussen gelijkgestemden. Samen een bepaald doel bereiken, een bepaalde visie hebben.
In het kunstwerk heb ik de levensloop van een broederschap geschetst. Verbondenheid, verscheidenheid en samen opgaan zijn in dit beeld verwerkt.

Biografie Menno ’t Hart
Geboren in 1956, als kind gefascineerd door tekenen. Na het doorlopen van de grafische MTS bezocht ik de Rijksacademie te Den Haag. Na korte tijd heb ik deze verlaten en mijn eigen weg gezocht binnen de kunstwereld. Na een puur grafische periode, heb ik mij voornamelijk beziggehouden met schilderen. De stijl is vaak abstract of geometrisch. Sinds 2005 ben ik ook gaan beeldhouwen in marmer. In de afgelopen 25 jaar heb ik aan verschillende exposities deelgenomen, zowel solo als in groepsverband, zowel in het Westland als daarbuiten. Naast mijn vrije werk maak ik ook (muur)schilderingen of objecten in opdracht. Ik ben medeoprichter en lid van kunstenaarscollectief WIT.



 De eerste overdracht:

1 opmerking: