dinsdag 15 maart 2011

Agada Oosterbaan

Vriendschappen
Door: Agada Oosterbaan

Het Beeld (themaopdracht: Vriendschap)
Vriendschappen (witte albast)
Beeldhouwen is mijn passie en een deel van mijn leven  geworden. Ik vind het een uitdaging om van een hard materiaal iets kwetsbaars  of juist iets heel robuust  te maken. Ik heb voor het thema Vriendschap gekozen omdat vriendschappen ook kwetsbaar en robuust kunnen zijn. Het materiaal is witte albast, ik heb dit materiaal gekozen omdat de kleur na het polijsten heel verrassend is, net als bij vriendschappen.

Biografie Agada Oosterbaan
Agada is  een autodidactische kunstenaar. Zij heeft wel verschillende lessen gevolgd op de Koninklijke Academie en op de Vrije Academie om haar expertise als kunstenaar meer diepgang te geven. Haar werk bestaat uit geheel handmatig bewerkte beelden, soms van albast, maar ook werkt zij  in serpentijn, brons, hout of keramiek.
De grove  stenen worden met liefde en veel geduld bewerkt totdat ze uiteindelijk hun organische vorm weergeven.  Het  werken  in deze materialen gebeurt  op een uiterst minutieuze manier omdat Agada  het heel bijzonder vindt om van een hard materiaal iets heel kwetsbaars te maken.




De eerste overdracht:


Geen opmerkingen:

Een reactie posten