dinsdag 15 maart 2011

Carla de Beus

Voet, votiefgeschenk
Door: Carla de Beus

Het Beeld (themaopdracht: Interesse en Passie)
Voet, votiefgeschenk (messing, 25 cm)
Een voetgeschenk is in de klassieke oudheid een aanduiding voor een anatomisch object dat door een bezoeker van een heiligdom aan een godheid werd geschonken. Dit ter genezing van dat lichaamsdeel, als dankbetuiging of om een bepaalde wens kracht bij te zetten.
Mijn object in de vorm van een voet is met interesse en passie voor dit lichaamsdeel gemaakt met de wens dat deze voet in beweging blijft, een lange weg aflegt, z’n voetspoor achterlaat en een beetje van zijn kracht overbrengt aan de ontvangers ervan…

Biografie Carla de Beus
Mijn interesse en passie voor het menselijk lichaam en mijn ervaring als fysiotherapeut en edelsmid vormen samen de grondslag voor mijn objecten. Deze hebben vrijwel altijd te maken met het menselijk lichaam. De afmetingen zijn eraan gerelateerd en hebben de menselijke maat. Fysieke ervaringen verbind ik met eigentijdse vormgeving en inventief materiaal gebruik. Schijnbare tegenstrijdigheid tussen menselijk lichaam en metaal of kunststof vormt de basis voor objecten die lichamelijkheid en vervreemding combineren en een onbedwingbare behoefte tot aanraking wekken.


De eerste overdracht:








 

  



Geen opmerkingen:

Een reactie posten